Viktig information om din faktura för dig som har Mälarenergi Försäljning AB som elleverantör

På den senaste fakturan saknas kostnaden för elhandel. Du som kund kommer därför denna månad att få två separata fakturor – en för elnät och en för elhandel.

För dig som ska flytta ut

Så fungerar det

När du flyttar från ditt boende behöver du säga upp ditt elnätsavtal.
Avtalet har 7 dagars uppsägningstid.

Gäller det ett permanent avslut av anläggning med nedtagning av mätaren
- läs mer här!

Anmäl utflytt

Säg upp ditt elnätsavtal

Du anmäler din utflytt genom att fylla i blanketten "Blankett för uppsägning av elnätsavtal" som du hittar här på sidan. Du fyller enkelt i blanketten online och signerar med BankID. 

Du får en kopia på din uppsägning per mejl och när allt är klart skickar vi ut en skriftlig bekräftelse på uppsägningen till dig.

Du kan också anmäla utflytt vi Mina sidor.

 

Uppsägning av avtal via telefon

Du kan även välja att säga upp elnätsavtalet via telefon. Innan vi gör ändringen kommer vi be dig att identifiera dig med BankID. När allt är klart får du en bekräftelse per post.

1

Uppsägning av elhandelsavtal

Avslut av elhandelsavtal

I samband med att vi registrerar din uppsägning av elnätsavtalet meddelar vi din elleverantör att du flyttar ut. Ditt elhandelsavtal kommer då att avslutas per automatik.

Vill du ta med ditt elhandelsavtal till din nya adress kontaktar du din leverantör. Är Mälarenergi din leverantör kan vi hjälpa dig med medflytten. Önskar du ta med ditt Mälarenergiavtal så skicka din beställning via mejl till oss.

2

 

Klart!

Nu är allt klart!

Tänk på att det är 7 dagars uppsägningstid.
Om ingen annan tecknar ett elnätavtal på anläggningen kommer elen att stängas av när uppsägningstiden är slut.

3

Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Publicerad: 6 Juli 2022 | Senast uppdaterad: 17 Februari 2025