Pågående strömavbrott i Nacka

Här kan du se strömavbrott i Nacka Energis elnät.
Under vissa tider på dygnet kan informationen dröja innan den publiceras. Enskilda småavbrott publiceras inte.

Vi har just nu problem med att visa avbrottsinformation på kartan. Vi ber om ursäkt för det och jobbar för att få upp den igen så snart som möjligt.

Om ditt område inte finns med bland de aktuella avbrotten i Nacka Energis elnät, gör gärna en egenkontroll innan du kontaktar oss.

Är det mörkt hos dina grannar?

Ja, det är mörkt i hela kvarteret!

Ta det lugnt - vi jobbar med att åtgärda felet.

Avvakta medan vi åtgärdar felet.

Du behöver inte ringa till oss. Vi får information från din smarta elmätare att det är strömlöst i ditt område.

1

Det är bara mörkt hos mig....

Om det är mörkt i hela huset, gör så här:

  • Är du nyinflyttad och har glömt att ingå elnätsavtal? Fixa avtalet här på hemsidan och ring till vår kundservice 08-466 81 00. Vill du ha elen tillkopplad utanför kontorstid medför det en jouravgift på 2 500 kr.
  • Kontrollera huvudströmbrytaren. Är den av eller på?
  • Kontrollera jordfelsbrytaren. Om det är din jordfelsbrytare som slagit ifrån elen måste du stänga av alla elektriska apparater innan du slår på den igen. Genom uteslutningsmetoden kan du komma fram till vilken av dina apparater som är trasig. Var det kaffebryggaren?

Om det är mörkt i delar av huset, gör så här:

  • Kontrollera dina säkringar i elskåpet
  • Kontrollera huvudsäkringarna vid elmätaren - troligen har någon av de tre säkringarna gått sönder.

Om du inte löser problemet själv, rekommenderar vi att du kontaktar en elektriker. Undersök vilka som finns i ditt närområde och vilka som har jour.

2

Tips !

Öppna inte kyl och frys i onödan.
Stäng dörren till de rum som inte används.
Ha ficklampa, stearinljus och tändstickor hemma, så blir strömavbrottet mindre besvärligt.

3

Om du behöver kontakta vår jour

Om det är ett större fel och du behöver vår hjälp, så kan du kontakta vår jour dygnet runt på tel. 08-466 81 45.

Tänk på att om vår jourpersonal åker hem till dig och upptäcker att felet är i din anläggning, så tar vi en avgift på 2 500 kr för utryckningen så kom ihåg att göra egenkontrollen först!

 

Om avbrottet beror på en skada eller avgrävd kabel orsakad av extern entreprenör eller liknande gäller följande prislista:

Klicka här för mer information och prislista Pdf, 82.5 kB, öppnas i nytt fönster.

4

Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Publicerad: 13 Juni 2022 | Senast uppdaterad: 4 Mars 2024