Om tvist uppstår

Önskar du ta ditt ärende vidare efter kontakt med kundservice är du välkommen att skicka in en skriftlig reklamation , som nästa steg i processen. Om du yrkar ersättning till följd av ekonomisk skada samt person- eller sakskada, ska även dessa ersättningsanspråk lyftas fram. Reklamationen skickas per mejl till vår reklamationsavdelning på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Om du efter avslutat ärende hos reklamationsavdelningen inte är nöjd med utfallet kan du ta ditt ärende vidare till extern part för prövning. Vilken instans som är aktuell beror på vad ärendet gäller.

Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se

Allmän domstol, www.domstol.se

Energimarknadsinspektionen, www.ei.se

Kommunens konsumentrådgivare kan också ge information om den konsumenträttsliga lagstiftningen samt ge rådgivning vid tvister. Nacka kommuns konsumentrådgivare nås via kommunens hemsida www.nacka.se.

Konsumenternas energimarknadsbyrå ger också råd och vägledning i frågor som rör elmarknaden. De kontaktas via www.energimarknadsbyran.se.

Adress

Postadress:
Box 753, 131 24 Nacka

Besöksadress:
Ryssviksvägen 2B, Nacka

Kontakt

Telefon
08-466 81 00/08-466 81 45 (felanmälan)

E-post:
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Öppettider

Måndag-Torsdag
08.00-11.30, 12.30-16.00

Fredag
08.00-11.30, 12.30-15.00

GDPR

Den 25 maj 2018 ersattes Personuppgiftslagen, PUL, med GDPR.

Läs mer om GDPR här.

Copyright © Nacka Energi AB. All rights reserved unless otherwise stated.

Webbplatsen är skapad av formfranska: www.formfranska.com