Synpunkter och klagomål
Om du har klagomål eller synpunkter ska du kontakta kundcenter. Förhoppningsvis kan vi lösa problemet direkt. Ha gärna dina kunduppgifter och annan information väsentlig för ärendet till hands!
Om du har klagomål eller synpunkter ska du kontakta kundcenter. Förhoppningsvis kan vi lösa problemet direkt. Ha gärna dina kunduppgifter och annan information väsentlig för ärendet till hands!
Om konsumenten och kundcenter inte kan komma överens och tvist uppstår kan konsumenten lämna in en skriftlig reklamation, som nästa steg i processen. Om konsumenten har ersättningsanspråk till följd av ekonomisk skada samt person- eller sakskada, ska även dessa anspråk lyftas fram.
Dina rättigheter regleras i Allmänna avtalsvillkoren och i Ellagen. De finns till för att hjälpa dig som enskild konsument om du av någon anledning känner dig felaktigt bemött eller behandlad.
För att göra det lite lättare för dig har vi lyft ut konsumentens rättigheter i Ellagen.
Sedan 1 januari 2006 säger ellagen att ersättning ska utgå till den som drabbas av elavbrott som varar mer än 12 timmar.
Drabbas du av ett sammanhängande strömavbrott som varar mer än 12 timmar har du rätt till ersättning. Kommer elen tillbaka under kortare tid än två timmar under avbrottet räknas det som sammanhängande.
Postadress:
Box 753, 131 24 Nacka
Besöksadress:
Ryssviksvägen 2B, Nacka
Telefon
08-466 81 00/08-466 81 45 (felanmälan)
E-post:
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Måndag-Torsdag
08.00-11.30, 12.30-16.30
Fredag
08.00-11.30, 12.30-15.00
Den 25 maj 2018 ersattes Personuppgiftslagen, PUL, med GDPR.
Copyright © Nacka Energi AB. All rights reserved unless otherwise stated.
Webbplatsen är skapad av formfranska: www.formfranska.com