• Hem
  • Drift och underhåll
  • Elavbrott
  • Felanmälan

Felanmälan

Nacka Energi har jourbemanning dygnet runt, årets alla dagar för att avhjälpa fel som kan uppstå i eldistributionsnätet.

Det är vårt uppdrag att se till att du alltid har el. Om du har avbrott kan du därför ringa vårt felanmälningsnummer 08-466 81 45. Om du tillkallar vår jourpersonal till platsen och felet inte är i vårt nät utan i din anläggning måste du betala för vår utryckning, fn 2500 kr inkl moms.

Innan du ringer oss så genomför nedanstående egenkontroll. Nacka Energi bekostar ingen elektriker som kund själv kontaktar för att göra sin egenkontroll eller felsökning i sin anläggning.

Egenkontroll vid elavbrott

Är även grannarna utan el?

Om dina grannar har el eller om det lyser i trapphuset är det troligen fel i din egen anläggning. Kontrollera då din elcentral.
Ser det ut att vara strömlöst även hos grannar kan det bero på ett fel i elnätet. 

Är din fastighet helt eller delvis utan el?

Det går ofta att undersöka vad som orsakat felet genom att titta i elcentralen.

  • Kan en säkring ha löst ut?
    - Har du automatsäkringar så kan någon av dessa behöva slås på.
    - Har du porslinssäkringar kan du kontrollera om någon säkring löst ut eller ser ut att vara trasig.
    - Byt gärna ut alla säkringar mot nya eller byt plats på befintliga säkringar för att se om det blir någon skillnad.
  • Kan huvudströmbrytaren ha slagits ifrån?
    - Kontrollera att strömbrytaren är i tillslaget läge.
  • Har jordfelsbrytaren löst ut?
    - Återställ i så fall brytaren och kontrollera om elen fungerar normalt efter det. Om jordfelsbrytaren inte går att koppla på igen finns det ett fel i din anläggning.

 

 Kontakta oss

Adress

Postadress:
Box 753, 131 24 Nacka

Besöksadress:
Järla Östra Skolväg 23, Nacka

Kontakt

Telefon
08-466 81 00/08-466 81 45 (felanmälan)

E-post:
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Öppettider

Måndag-Torsdag
08.00-11.30, 12.30-16.30

Fredag
08.00-11.30, 12.30-15.00